ПАТЧ

Civilization: Beyond Earth - Подробности будущего патча

3820
7

Разработчики из студии Firaxis Games поделились деталями предстоящего патча для глобальной футуристической стратегии Civilization: Beyond Earth, который будет выпущен в ближайшее время.

Обновление будет содержать множество усовершенствований для игрового процесса и движка, внесет правки в баланс и исправит некоторые ошибки игры.
Команда выражает благодарность игрокам за обратную связь и отчеты. Полный перечень изменений появится в ближайшее время.

Текущий перечень изменений  
[GAMEPLAY]
• Implementing additional bug fixes for quests.
• Implementing modified quest rewards based on game speed and which turn they were received in.
• Revisiting difficulty level scaling. Increasing difficulty when playing on Apollo.
• Implementing balance pass on Health system (penalties, bonuses).
• Adjusting certain Virtues for balance.
• Implementing overall unit balance pass (strength, production and strategic resource cost, affinity level requirements, location on tech web).
• Implementing leader/sponsor trait balance pass (Kozlov, Barre, Rejinaldo, and Elodie), as well as some seeded start option adjustments.
• Implementing Covert Ops updates and exploit fixes.
• Implementing Trade Route balance and adjustments, including simpler UI.
• Implementing gameplay bug fixes as reported in the community (Quests, etc.).
• Implementing general AI improvements.
• Adjusting Affinity reward ramping when earning Affinity from Quests.
• Adjusting Station distribution, and arrival timing.
• Improving AI, including energy management, tactical management, tech and victory approaches, etc.

[ENGINE]
• Fixing a memory leak that could potentially crash the game (mostly affected MP)
• Correcting screen resolution problems, particularly related to the 144hz refresh rate full-screen (or lack of full-screen) issue.
• Investigating a start-up problem where the game shuts down with an error immediately following the opening movie.
• Investigating crash issues submitted by users, and through Steam crash reporting.
• Adding an in-game option to disable depth of field effect for players that prefer the game without this.

[UI]
• Ongoing updates to in-game text, tool-tips, etc.
• Correcting an issue where actions could be missing from embarked workers (like repairing a pillaged water improvement)
• Adding "Completed" section to city production menu so players know what they just finished.
• Adding advanced touch controls, gesture support, pen support.
• Adding color icons to the tech web (categorized) with an option to disable.
• Better inform players of approaching AI victory, and updated victory/defeat screen with additional information.

[ACHIEVEMENTS]
• Achievements not firing if Max Turns was set in previous games. Also investigating some other possible causes.

[MODDING]
• Fixing quest mod support.
• Fixing 2D leader fall-back image support for all graphics quality settings.

[MULTIPLAYER]
• Fixing an issue that led to disconnects in cases of content mismatch.
• Fixing an issue that was causing available/researched technologies after a re-sync.
• Correcting multiple desyncs.
• Ongoing multiplayer improvements.
• Increasing geographic range of server browser distance filter.
Другие публикации по теме
Состоялся релиз DLC The Machine Age для стратегии Stellaris — игрокам очень понравилось
Состоялся релиз DLC The Machine Age для стратегии Stellaris — игрокам очень понравилось
Состоялся релиз дополнения The Machine Age для глобальной стратегии Stellaris от студии Paradox Development. У игроков появилась возможность пойти по новому пути развития цивилизации и выбрать симбиоз плоти и механики.
8 мая в 11:11
1102
0
Форум
Дополнение The Machine Age для космической стратегии Stellaris — идеальное общество синтеза плоти и машин
Дополнение The Machine Age для космической стратегии Stellaris — идеальное общество синтеза плоти и машин
По традиции, помимо платного дополнения игра получит и бесплатный патч с новыми механиками и улучшениями — “Адромеда”.
7 мая в 19:00
5725
11
Форум
Стратегия WARNO про Третью мировую войну выйдет из раннего доступа в этом месяце
Стратегия WARNO про Третью мировую войну выйдет из раннего доступа в этом месяце
Студия Eugen Systems сообщила, что симулятор Третьей мировой войны WARNO покинет статус раннего доступа уже в этом месяце. А если точнее, то это случится 23 мая.
7 мая в 18:00
757
4
Форум