Вышел 13-й патч к бете StarCraft II
21 мая 2010
2162
34
Компания Blizzard Entertainment выпустила 13-й патч (версия 0.15.0.15449) к бета-версии RTS StarCraft II, об этом сообщается на форумах Battle.net. Кроме этого, был опубликован Situation Report, в котором разработчики разъяснили мотивы принятия ими тех или иных решений.
«В патче 13 мы введем множество нововведений, включая опцию публикации карт, но, как и в предыдущих случаях, хотели бы потратить немного времени на разъяснение причин, подвигших нас на те или иные изменения – особенно в балансе.
В этом патче мы хотим заняться многочисленными проблемами баланса, замеченными нашим сообществом в последние несколько недель. Мы также хотим заняться некоторыми юнитами Зергов их умениями, которые практически не используются в конкурентоспособных партиях - изменения будут достаточно серьезные. Кроме этого, мы по-прежнему считаем, что Терраны тратят слишком много времени на их инфраструктуру, а также страдают в определенные моменты игры против Протоссов. Понижение стоимости улучшений пехоты должно сделать Терранов более опасными».
Ознакомиться со списком изменений патча General
- Map Publishing is now enabled: Using the map editor, you can upload your custom maps to share with the Battle.net community.
- Facebook feature is integrated: Here’s a quick way to expand your social network by seeing who among your existing Facebook friends also has a Battle.net account.
- 3v3 and 4v4 formats are now enabled.
- Numerous updates have been made to the Leagues & Ladders system:
- Removed Copper League and added Diamond League above Platinum League.
- Player ratings start at 0, rather than 1000.
- No longer displays loading screen odds in placement or practice league matches.
- Matchmaking system logic updated.
- UDP is enabled to help improve game performance.
- Numerous performance and stability improvements.
Balance Changes
- PROTOSS
- Sentry
- Force Fields can now be destroyed by Massive ground units walking over them.
- Void Ray
- Range decreased from 7 to 6.
- Warp Gate
- Subgroup selection priority changed from 2 to 3 so that it takes priority over Gateways when selected.
- Sentry
- TERRAN
- Marine
- Stimpack research cost decreased from 150/150 to 100/100.
- Combat Shield research cost decreased from 150/150 to 100/100.
- Marine
- ZERG
- Infestor
- Infested Terran spell removed.
- Frenzy spell added:
- Costs 25 energy.
- Targets a single biological unit which deals 25% more damage and is immune to snare, stuns, and mind control for 30 seconds.
- Overseer
- Contaminate spell added:
- Costs 75 energy.
- Targets a single enemy structure which cannot train units or research upgrades for 30 seconds.
- Infested Terran spell added:
- Costs 125 energy.
- Infested Terrans have the same stats as those previously created by the Infestor and are placed directly under the Overseer when spawned.
- Contaminate spell added:
- Ultralisk
- Life decreased from 600 to 450.
- Damage changed from 25 to 15 (+25 Armored).
- Damage versus structures increased from 60 to 75.
- Infestor
Hotkey Changes (English Only):
- Zerg Set Worker Rally Point changed from R to G.
- Zerg Spore Crawler changed from W to A to avoid conflict with the Select All Warp Gates hotkey.
Battle.net Interface
- Revamped summary pages for player Profiles and Leagues & Ladders.
- Added a Help system with tech trees and other tips and tricks.
- Removed identifier from the character naming process and added the ability to refer friends for invitation into your party or lobby.
- Updated the Battle.net user interface to consistently use a nested menu system.
- Added in-game blocking and player muting.